- Proč FTN
- Oddělení a kliniky
- Režim návštěv ve FTN
- Mapa a doprava
- Podatelna – úřední hodiny
- Pokladna – úřední hodiny
- Lékárna
- Lékařská pohotovostní služba
- Individuální program péče a pracovně lékařské služby
- Kaplanská služba – Duchovní péče
- Církevní SZŠ Jana Pavla II. a FTN
- eZpráva
- Portál pacienta FTN
- Podněty, pochvaly a stížnosti
- Nemocniční ombudsman
- Práva pacientů
- Druhý názor
- Rady pacientům
- Vnitřní řád
- Ceníky
- Zdravotnická dokumentace (nahlížení, výpisy a kopie)
- Seznam informovaných souhlasů
- Čekací doba na operace
- Nadstandardní služby
- Sezónní poradna
- Program podpory zdraví a prevence nemocí
- Úsek laboratorních metod
- Portál kvality a bezpečí MZ ČR
- EpiStop
- Thomayerova kavárna
- Snadné čtení
- Přístupnost pavilonů v areálu
- Asociace ombudsmanů ve zdravotnictví ČR
Druhý názor
Pokud je pacient léčen v jiném zdravotnickém zařízení než ve Fakultní Thomayerově nemocnici, může se na nás obrátit s žádostí o odbornou konzultaci svého zdravotního stavu, diagnózy nebo navrženého postupu probíhající nebo budoucí léčby.
Tato možnost může pacientovi pomoci lépe porozumět jeho situaci nebo ho ujistit, že je zvolený postup vhodný. Neznamená to nedůvěru vůči původnímu lékaři, ale spíše snahu získat další odborný pohled, který může přispět k informovanému rozhodnutí.
Co je druhý názor?
Jedná se o právo pacienta vyžádat si konzultaci od jiného poskytovatele, popřípadě zdravotnického pracovníka, než který mu poskytuje zdravotní služby. Toto právo vyplývá ze zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, § 28 odst. 3 písm. c).
Kdo může o druhý názor požádat?
Pacient nebo jemu blízká osoba na základě žádosti podané prostřednictvím mailu zaslaného primáři/přednostovi/sekretariátu kliniky. Žádá-li o druhý názor osoba pacientovi blízká, musí k tomu pacient vždy písemně vyslovit souhlas.
Kdy není možné druhý názor využít?
Právo na druhý názor pacient nemůže využít při poskytování neodkladné péče, a dále pokud je ve vazbě, výkonu trestu odnětí svobody nebo zabezpečovací detence.
FTN si vyhrazuje právo odmítnout poskytnout druhý názor po individuálním posouzení situace.
Kdo poskytuje druhý názor ve FTN?
Druhý názor poskytuje v závislosti na situaci vedoucí lékař/ka se specializovanou způsobilostí, primář/ka nebo profesor/ka.
Co druhý názor zahrnuje?
Posouzení individuálního léčebného postupu, popřípadě navržení jeho změny nebo doplnění, a další konzultace podporující rozhodování pacienta ve věci poskytnutí zdravotních služeb prováděné dalším poskytovatelem zdravotních služeb nebo zdravotnickým pracovníkem, kterého si pacient zvolil.
Konzultace je prováděna na základě pacientem poskytnuté zdravotnické dokumentace (lékařské nálezy, hospitalizační a propouštěcí zprávy, a další).
Součástí práva na druhý názor není automaticky provádění vyšetření.
Výsledkem konzultace je souhlasné stanovisko nebo návrh jiného postupu.
Cena služby
Cena za poskytnutí služby druhého názoru je uvedena zde (pod názvem Ceník - Ostatní kliniky a oddělení).
Jak probíhá platba?
Platbu provádí pacient až po obdržení potvrzení kliniky, že druhý názor poskytne. Postup je následující:
- Platba při osobní návštěvě kliniky
Pokud se pacient dostaví na návštěvu související s druhým názorem, platba probíhá na sekretariátu příslušné kliniky (hotově nebo kartou). - Platba distančně
Jestliže je druhý názor poskytován pouze na základě zaslané zdravotnické dokumentace, bez osobní návštěvy, provádí se platba bezhotovostním převodem na účet FTN. Klinika v součinnosti s ekonomickým oddělením zajistí potřebné z administrování platby.
