Napsali o nás: Muži chodí k urologovi pozdě, pomoci má informační kampaň (ČTK)

17.09.2019

Začátkem září odstartovala v TN kampaň Nadačního fondu Muži proti rakovině pod názvem #NechSeVysetrit, která upozorňuje na rakovinu prostaty a varlat. Za účasti zástupců médií a odborné veřejnosti byla všem představena vizualizace kampaně formou billboardů a citylightů, které se začnou objevovat na zastávkách MHD a v metru. Cílem kampaně je prevence a upozornit na nebezpečí takových nádorových onemocnění, kdy např. rakovina prostaty je druhou nejčastější formou rakoviny u mužů.   Za TN se kampaně zúčastnil doc. MUDr. Roman Zachoval, Ph.D., MBA, přednosta Urologické kliniky 3. LF UK, který je zároveň i předsedou a zakladatelem NF Muži proti rakovině a pro ČTK poskytl rozhovor,  ve kterém hovořil o kampani, prevenci a rakovině prostaty jako takové.

„Nadační fond nebojuje jen s rakovinou, bojujeme velmi často i s mužskými předsudky. Muži ze své povahy o svých problémech nehovoří, prevenci odmítají, stydí se a případnou lékařskou pomoc pak leckdy vyhledají až příliš pozdě,“ řekl doc. MUDr. Roman Zachoval, Ph.D., MBA, přednosta Urologické kliniky 3. LF UK v TN a zároveň předseda a zakladatel NF Muži proti rakovině.

Na preventivní prohlídky by měli muži chodit nejpozději od 50 let. Rakovina varlat postihuje nejčastěji muže mezi 30 a 35 lety, ročně jich je asi 500. Podle Romana Zachovala někdy návštěvu lékaře, od zjištění potíží, odkládají muži o dva až čtyři měsíce.

Více najdete v článku ČTK.

Ke stažení: Billboardová kampaň (.pdf), Billboardová kampaň 2 (.pdf)

Zdroj: ČTK
Termín vydání: 9. 9. 2019
Autor Pavel Němeček

Vaše TN


Pro poskytování služeb a analýzu návštěvnosti používáme soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více o cookies.