- Úřední deska
- Rezidenční místa
- Pacientům a veřejnosti
- O nás
- Centrum pro vzdělávání
- Věda, výzkum a EK
- Sponzoři a dárci
- Kariéra
- Veřejné zakázky
Ámosova zahrada pro děti v nemocnici díky podpoře ze Státního fondu životního prostředí ČR. Děkujeme!
Finanční dotaci ve výši 318 590 Kč na vybudování a úpravy dětských hřišť a zahrad v přírodním stylu pro předškolní děti získala Základní škola a Mateřská škola při Fakultní Thomayerově nemocnici (FTN), a to díky podpoře ze strany Státního fondu životního prostředí ČR (SFŽP). Dotace byla konkrétně použita na celkovou úpravu školní zahrady v areálu FTN s vybudováním několika herních a vzdělávacích prvků. Zahrada je využívána hospitalizovanými dětmi, které navštěvují mateřskou školu ve FTN. Přeměna stávající zahrady v přírodní zahradu přinesla zkvalitnění výchovně-vzdělávacího procesu hospitalizovaných dětí a pozitivně tak působí na jejich léčbu.
„Proutěné domečky posilují pocit sounáležitosti se světem, podporují sociální vazbu mezi nimi. Zvláště pro děti z dětské psychiatrie je hra uvnitř domečku velmi pozitivní, jelikož přináší pocit bezpečí a klidu. Využití „hmatového chodníku“ přispěje k rozvoji pohybových dovedností dětí, ke zlepšení koordinace, hrubé motoriky a zároveň i k psychické pohodě,“ popsala ředitelka školy PaedDr. Iva Křivánková a dodala: „Například nové poznávací tabule budou využívány nejen k poznávání přírody, ale i k rozvoji kreativity malých dětí. Zastínění pískoviště umožní jeho využití i při nepříznivém počasí.“ Nedílnou součástí zahrady jsou i lavičky a stůl, které poslouží nejen k odpočinku a relaxaci, ale i k tvoření a poznávání přírodnin. Realizace projektu byla umožněna na základě rozhodnutí č. 1190700398 o poskytnutí finančních prostředků ze SFŽP ČR v celkové výši 318 590, 83 Kč.
Na zahradě byly odstraněny staré stromy, které byly nahrazeny novými a rovněž dalšími keři. Děti budou mít možnost v rámci ekosystému pozorovat jejich růst a změny v ročních obdobích. Didaktické sety poskytnou úložný prostor i hrací plochu při činnostech zaměřených na enviromentální výchovu při pobytu venku. Za pomoci dalších pomůcek pro výuku v zahradě (např. budek, badatelského batůžku pro malé přírodovědce) je možnost kvalitně podporovat vztah dětí k přírodě, její aktivní pozorování a zkoumání.
Budování vztahu k přírodě, prohlubování poznatků o přírodních jevech, vnímání pestrosti přírodní říše, podpora tvůrčích činností s přírodninami poskytují dětem možnost prožitkového učení. Pro hospitalizované děti má pobyt venku prokazatelný pozitivní vliv na jejich psychiku a následný vývoj.